"Rytm na 11 styczników" mój pierwszy projekt nie do końca mechatroniczny, lecz elektryczno - muzyczny ;)

 "Rytm na 11 styczników"



Witam wszystkich, którzy czytają mojego bloga, dziś chciałem przedstawić Wam mój pierwszy muzyczno - elektryczny projekt, który zrodził się jakoś rok temu na kwalifikacji E7 (montaż i konserwacja maszyn i urządzeń) w Centrum Kształcenia Praktycznego, gdzie uczęszczam na kwalifikacyjne kursy zawodowe. Nazwałem ten projekt "Rytm na 11 styczników" i jak sama nazwa wskazuje całość jest zrealizowana właśnie na jedenastu stycznikach, którymi steruje sterownik LOGO Siemens.Styczniki są na napięcie 230V, do tego dodałem jedenaście lampek również na powyższe napięcie  i 4 przyciski monostabilne.

 Filmik na moim nowym koncie MECHATRONIK CKP,
tytuł w języku angielskim, 
jeśli Wam się podoba subskrybujcie lub dajcie łapkę w górę :)


KOD PROGRAMU
Kod programu wykonałem cześć w domu ( dwie pierwsze sekwencje), część na zajęciach i całość ze złożeniem zajęła jeden dzień zajęć (około 8h). Postaram się wkleić tutaj kod programu, aby każdy zainteresowany mógł wykonać sobie takie urządzenie. Zła wiadomość jest taka, że zachowała się tylko pierwsza część kodu wykonanego w domu, ale to i tak dobre niż nic :), jeśli będę miał czas postaram się odtworzyć resztę kodu.
Zapisz na dysk, lepiej widać :)

MÓJ PIERWSZY MAŁY SUKCES
Po złożeniu układu i testach postanowiłem nagrać filmik i wrzucić w sieć, jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się że jedna z popularnych stron na Facebooku opublikowała go i w ciągu trzech dni rozszedł się w ponad 100tyś obejrzeń, 2,5tyś polubień i 500 udostępnień, Dla mnie był to pierwszy i jak na razie jedyny taki duży sukces internetowy :), a zresztą sami zobaczcie i oceńcie, gdyż zachowałem screeny tego wydarzenia :)

W ciągu trzech dni układ rozszedł się w internecie jak świeże bułeczki ;)

MÓJ DRUGI MAŁY SUKCES
Drugim sukcesem, była możliwość zaprezentowania swojego pomysłu, oprócz świata wirtualnego, również w świecie rzeczywistym. Targi edukacji - festiwal zawodów, piata edycja trzy dniowych targów szkolnictwa na które przychodzi masa ludzi :). Wraz z Centrum Kształcenia Praktycznego, zagościły moje pomysły na ich stoisku. Co prawda układ nie jest ten co na zdjęciach, ale pomysł mój i program mój :), plus drugi projekt, ale to już w osobnym poście :). 
Filmik z targów, a na nim moje dwa projekty
 "Rytm na 11 styczników" i "Maszyna grająca"

MIŁE ZASKOCZENIE ;)
Targi odwiedziłem w pierwszy dzień i trochę pochodziłem, bo było co oglądać, wielka hala wypełniona sprzętem elektrycznym, mechatronicznym, a nawet było kilka robotów. Przechodząc koło jednego ze stanowisk moim oczom ukazały się dwa znajome projekty, jeden na stycznikach, drugi na cymbałkach :D. Co się okazało chłopaki ze szkoły z Suchej Beskidzkiej, wzorowali się na moim pomyśle, z jednej strony nie spodziewałem się tego i byłem trochę zszokowany a z drugiej jestem dumny że ktoś może się na mnie wzorować :)
Filmik z tych samych targów i również moje dwa pomysły,
 jednak w innym wykonaniu ;)

ZAKOŃCZENIE
Słowem zakończenia, to powiem że tworząc ten projekt nie spodziewałem się że może osiągnąć taki mały sukces, to motywuje mnie do dalszego tworzenia i rozwijania swojej pasji elektryczno - mechatronicznej z domieszką sterowników PLC :). Tak więc i Wy twórzcie, uczcie się i rozwijajcie swoje pasje :). Pozdrawiam i do następnego.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty